Wat is een landingspagina?

De pagina die ervoor zorgt dat mensen niets anders willen dan kopen of je dienst aanvragen. Het is dus van groot belang goed na te denken over de indeling en inhoud van die pagina. 

Op deze pagina geven we wat meer informatie over landingspagina’s!

Geen afleiding, maar wel op de emotie inspelen.

Uitleg over landingspagina's

Een landingspagina is een pagina die niet zichtbaar is in het menu. Het menu is overigens ook niet zichtbaar op deze pagina. Dat komt omdat landingspagina’s maar één doel hebben. Dat doel, dat bepaal jij.

Het doel kan bijvoorbeeld het inschrijven voor een webinar zijn. Deze landingspagina staat achter een advertentie op social media, denk aan Facebook of LinkedIn. Mensen klikken op de advertentie en komen op deze pagina terecht.

Als ze vervolgens in het menu kunnen neuzen, zien ze misschien wel wat interessants. Ze klikken erop, raken afgeleid en vergeten zich vervolgens in te schrijven. Dat willen we voorkomen.

Structuur

De structuur van een landingspagina moet duidelijk zijn. Daar zijn talloze onderzoeken naar gedaan, het draait uiteindelijk allemaal om het winnen van vertrouwen. Vertrouwen in jou als persoon, in jullie als onderneming en de kwaliteiten van het product of de dienst.

Hoe doen we dat? Door een duidelijke structuur aan te houden. We geven informatie over het product of de dienst, gevolgd met wat in-depth informatie over een bepaalde feature. Daarnaast ligt de focus op de voordelen voor de bezoeker. Wat mist hij of zij wanneer deze niet koopt of aanvraagt?

Verder plaatsen we altijd testimonials of reviews, een opsomming, duidelijke CTA’s op logische plekken en de veelgestelde vragen mogen niet ontbreken.

Landingspagina nodig?

Komt goed, gaan we voor je maken! Laten we een afspraak inplannen om even te bellen. Klik op onderstaande button om eenvoudig een afspraak te maken. 

Koen van Hooren – eigenaar & marketing specialist