Landingspagina regels

Zijn er regels wanneer ik een landingspagina maak? Ja. Of ja, eigenlijk niet. Of toch wel. Ongeschreven regels. Regels waarmee je rekening moet houden en waardoor je conversie zal verbeteren.

Op deze pagina, hij is kort, nemen we je daarin mee. Soort handleiding. Chill!

Zeker weten dat je landingspagina converteert?
Regel 1: Weg met dat menu.

Hoe meer afleiding je iemand geeft, hoe sneller hij is afgeleid. Zo simpel kan het zijn. Wanneer we iemand naar een landingspagina pushen heeft dat één doel: iets verkopen of aan laten vragen.

Waarom geven we een bezoeker dan de mogelijkheid andere dingen te bekijken? Voor je het weet zit de bezoeker je ‘over ons’ verhaal te lezen, raakt hij of zij afgeleid en weg is je kans op een conversie. Menu. Weg.   

Regel 2: Doelgerichte content

Onze webshops zijn geoptimaliseerd, zijn responsive en zien er gelikt uit. Ze nodigen uit, ze verkopen zichzelf. Jouw wensen staan tijdens een kennismakingsgesprek centraal, met de toekomst in ons achterhoofd komen we samen tot een eindproduct waar jij en de softwaresystemen vrolijk van worden.

De shops zijn klaar om bedrijfsprocessen en winst te verbeteren. Geautomatiseerd mensen mailen die hun winkelwagentje achter hebben gelaten, weten wie er op de contactpagina is geweest en direct actie kunnen ondernemen. We hebben straks alles in huis om die klant optimaal te kunnen benaderen.

Het juiste product, op het juiste tijdstip bij de juiste persoon aanbieden. Daar zit de kracht. Dat maken onze webshops mogelijk.

Klaar voor automatiseringen. Meer resultaat. Verbeterde gebruikerservaring.
Regel 3: Bewijs leveren.

Om ervoor te zorgen dat mails geautomatiseerd kunnen worden verzonden naar winkelwagen verlaters, moet de webshop in orde zijn. Om automatisch tags toe te kennen bij bepaalde acties, waar we vervolgens weer geautomatiseerd actie op kunnen ondernemen, moet die webshop ook weer in orde zijn.

In orde betekent niet snel en mooi. In orde betekent geoptimaliseerd, kloppend aan de achterzijde zodat wij de koppelingen kunnen maken.

Het softwaresysteem waar wij mee werken, MailBlue, kan gekoppeld worden aan verschillende CRM’s. Voor het bouwen van een webshop kiezen wij zelf altijd voor WooCommerce. Een uitgebreid CRM-systeem dat perfect samengaat met andere diensten die wij kunnen leveren.

Regel 4: Vertel ze wat te doen.

Veel bezoekers weten niet wat zij moeten doen op een website tot het ze wordt verteld. Zo ook met de bezoekers op je landingspagina. Vertel ze door middel van duidelijke CTA’s wat je van ze verwacht.

Tekst in die knop passen we altijd aan. We vinden ‘klik hier’ echt duf. Wij raden altijd aan om in de 1e persoon te schrijven. ‘Ja, ik abonneer me.’ Dat spreekt meer aan.

Dit zeggen anderen

Via via zijn we bij Koen terechtgekomen voor het uitwerken van teksten voor onze nieuwe website. Alle wensen zijn vervuld en het contact verliep zeer soepel. Super tevreden met het eindresultaat, onze website !

Bart Foolen
Autobedrijf Foolen

Koen is bekend met de meest recente richtlijnen van Google en schrijft voor ons SEO-teksten.  Na grondig onderzoek in het betreffende onderwerp weet hij alles samen te pakken en de lezer te overtuigen en resultaatgericht te schrijven.

Maarten Arts
Pittig Bakkie

Koen heeft voor mij een prachtig E-book geschreven. Het is iemand die weet wat hij wil en een duidelijke strategie voor je uitwerkt. Daarnaast ook landingspagina’s en foto’s geschoten voor mijn socials, een alleskunner.

Lex Ernest
LexFit040

Je landingspagina door ons laten maken?

We bouwen landingspagina’s die zorgen voor vertrouwen bij de bezoeker in jouw product of dienst. Dat wil je!

Koen van Hooren – eigenaar & marketing specialist